SOUTĚŽ poezie milostné a erotické
Nejlepší díla našich čtenářů
redakce LitENek
Od dob K. H. Máchy je spojení měsíce května s "lásky časem" jaksi automatické. A protože lásky čas v kterémkoli ročním období často vzbuzuje u svých obětí zvýšenou potřebu vyjadřovat své city ve verších, uspořádaly LitENky májovou soutěž poezie s tématem milostným a erotickým. Redakce byla zaplavena básněmi v konečném počtu 78, které vytvořila pera 15 českých a slovenských básníků a básnířek. Děkujeme všem zúčastněným a nejlepší příspěvky otiskujeme. Nuže, ochutnejte z pestré nabídky, kterou skýtá tvorba našich začínajících poetů:
Básník a múza
(zvětšit)
1. místo
Kateřina Bolechová
-Máš malá ňadra-
špitl mi
-Ta moje předchozí
měla vydatnější-
prasátka vykrmená
na zabijačku
Co počít ?!
Noci se mnou
budou dietní
2. místo – Sklenice
retlanoge
I když sedím, i když brouzdám
jen tak po ulicích
a slunce či měsíc na cestu mi svítí
i tak je víno stále ve sklenici.
I když jsem sám a nebo s tebou
i když spolu spáváme na lavici
a hodiny ti do zavřených hledím očí
i tak je víno stále ve sklenici.
I když jsem střízliv, i když jsem bez vědomí
a ráno najdu s úlevou tvé tělo ležící
přesto žes už dávno mohla odejít
i tak je víno stále ve sklenici.
Asi jsem byl duchem sláb či opilý
když s černovláskou co parkem chodila
za úplňku přečkal noc
to tys šla zrovna kolem
když sklenice se rozlila.
3. místo – Matematikova touha
BáSnílek
Tak rad bych tě laskal
jako Newton nebo Pascal
a až by mi stál jako hora
zašeptáš mi větu Pythagora
hladil bych tě na místa, která
pohlazena by byla jak od Eulera
pak bys viděla, jak se mi zvedá
podle zákonů strýce Archiméda
těším se, až si spolu hajnem
pod Hawkingem, pod Einsteinem
Básník s múzou a kanapem
(zvětšit)
4. místo
BáSnílek
Je ráno, vstávám jako druhý
ty už jsi dávno z peřiny
obléknu se, pod očima kruhy
sice dělí nás jenom vteřiny
ale pro mě to věčnost celá
tvoje postel mě ještě hřeje
Bys mi tak strašně nechyběla
si moje srdce opravdu přeje
ale chybíš mi, chybíš hodně
já dopíjím z večera sklenku
zbylo trošku džusu po dně
já sám doma, ty jsi venku..
5. místo – překrása v městské hromadné
rýza
její překrása
mi zasejc
rozkrouhla útvar v mezižebří -
připustit sklopení zraku
z tváří té
- ztratit tak lupénky
jího skutečně neskutečného
nebe-s-lesem-ství!
zda-li já ten s perutí,
stařenko!
ona
jest posvátno.
zhroutila mě
jako prostopášného muže.
není divu,
divu není.
6.-7. – Andílek z kondolence
Ladislav Vitouš
Probírám se tebou
jako okvětními lístky oteklé růže
Tvoje žhavé rty
jsou ke mně přisáté
jako čelisti vzteklého psa
A já z tebe nemůžu
a skoro se mi chce brečet
když usoudíš
že jsem se dostal dál
než bys chtěla
Tvoje boky
Jsou širší než dálnice do ráje
Sbíhají se v uličku
jednosměrného pasu
a já se bojím
že už nevycouvám
Krásná
jak andílek z kondolence
Přitisknutá ke mně
tisíce mil daleko
v divokých peřejích ředěného vína
A v batohu ještě na jeden sex zbylo
6.-7. – ještěj jemu jen
rýza
za to, že jsi vysával mé mléko
za to, že jsi ukusoval mé maso
za to, že jsi olizoval můj med
za to, že nosíš mé ponožky,
za to, že tě za to nenávidím,
tě trestám!
pobledlé srdéčkové okuláry
- ták!
počalo sžírání se
nemohoucností cokolivek
učiniti s tvým neživotem.
pociťuji se s tebou
jako bych tě hledala.
..odvždy.
však můj rozum
mě od tebe odervává,
jelikož ty
- již opětovně
žvýkáš,
pojídáš
a dýcháš
--- ---
marii a hanu*,
protože ta
je tvojí
pravou láskou.
*marihuanu
Následující příspěvek dorazil až po uzávěrce a redakce se navíc nemohla shodnout, zda ještě spadá do kategorie poezie. Nakonec byl navržen na otisknutí mimo soutěž, okouzliv redakci svým nápadem a provedením, pro něž by byla škoda ho zcela vyřadit.
Bohemistova kámasútra
Magdalena Fottová a Jan Kubíček
Biedermaierový sex:
Pravidelně každou sobotu večer. Skromná česká chaloupka ve stínu lípy. Souloží se vždy pouze v misionářské poloze. Dívčinka nikdy nedosahuje orgasmu, ale úspěšně ho předstírá, takže její milý nikdy nic nepozná.
Dekadentní sex:
Galerie starých mistrů po zavírací době. Svítí pouze červené světélko alarmu a několik voskových svic. Před obrazem vlámského mistra temná silhouetta dvou mužů delikátně jemných rysů a bledé pleti, ukrytých před vulgární živočišností vnějšího světa. Odkudsi z dálky zazní první tóny prastaré melodie v moll a prsty staršího z mužů zvolna spočinou na mladíkově pyji.
Futuristický sex:
Probíhá na tělocvičném nářadí. Muž na kruzích, žena na trampolíně. Oba v pohybu, on se houpe, ona skáče. Střetávají se v amplitudě trajektorií svých pohybů, kdy dochází ke koitu, který trvá necelou sekundu. Technika vyžaduje značnou přesnost a koordinaci a zároveň vytrvalost obou zúčastněných. Zvláštní důraz je třeba klást na periodicitu pohybů, aby ke kontaktu vůbec mohlo dojít. K vyvrcholení dochází současně. V této chvíli žena pevně obemkne mužovo tělo, opustí svou trampolínu a začne se houpat s ním. Ve spojení zůstávají až do chvíle, kdy se kyvadlo kruhů úplně přestane pohybovat. Poté se oba pomalu spouští na připravené žíněnky.
Dadaistický sex:
Na lůžku posetém kousky rozstříhaných novin nazí milenci, mají očíslované jednotlivé části těla. Vedle postele moderátor pořadu Šťastných deset a šance milion tahá z osudí číslo za číslem a na posteli se odehrává číslo za číslem.
Poetistický sex:
V pokoji vyzdobeném fotografiemi jižních krajů. Ona natřena hnědou barvou, on s klaunovským nosem. Nad postelí v kleci papoušek mluvící různými jazyky. V koutě na bedničce od pomerančů sedí harmonikář, který se směje. Polohy třeba často střídat, aby byla přečtena celá abeceda lásky.
Surrealistický sex:
Ve velmi spoře osvětlené místnosti, která je navíc zahalena dýmem, takže jednotlivé obrysy splývají, se nachází několik postav různého pohlaví, roztodivné erotické pomůcky, chundelatá ovečka, ale i předměty denní potřeby jako deštník nebo šicí stroj. Na znamení začíná obdoba dětské hry Škatulata, hejbejte se.
Existencalistický sex:
Muž a žena jsou odděleni zvukotěsnou stěnou z tuženého skla. K vlastnímu koitu tak vlastně nedochází. Vzájemně se sledují a ipsují.
Socrealistický sex:
Z rádia se ozývá projev soudruha Gottwalda. Sluncem a prací osmahlý brigádník svléká dívence červený šáteček, ona se nebrání a sama odkládá košilku. U sukénky však chlapcovu ruku zadrží: „Ne, dnes ještě ne,“ a políbí ho na čelo. Chlapec s pochopením přikývne a něžně dívku obejme. Za chvíli oba usínají, znaveni celodenní prací. Zdá se jim o šťastných zítřcích, kdy rozorají poslední meze své lásky, a ta se rozprostře v nekonečno, tak jako širé lány jednotného zemědělského družstva.
Totálně realistický sex:
Z rádia se ozývá projev soudruha Gottwalda. Šukáme si jen tak pro radost.
Postmoderní sex:
To, co začalo seznámením jak z červené knihovny (kytice rudých růží, večeře při svíčkách, zajíkavý dech a žhavé polibky, "Ach, můj drahý!"), skončilo scénou téměř pornografickou (klekl si před ni, široce jí roztáhl nohy a vrazil ho do ní). Teď leží oba na zemi, zemdlení a vyčerpaní jako omne animal post coitum tristes. A my vlastně nevíme, kdo se tu s kým miloval. Možná to byl záhadný pan S. proniknuvšví v jednu chvíli do víru odvěkého zápasu muže a ženy, nebo vypravěč laciných příběhů, který nečekaně podlehl kouzlu jedné ze svých vlastních postav, nebo snad všemocný autor svádějící čtenáře na scestí, ale kdesi vzadu v mozku se nám zvolna líhne myšlenka, zda to celé nakonec nebyla jen pustá onanie grafomanova (652 stran včetně doslovu).
Kámasútra
zdroj: photubucket.com
(11. 5. 2010, 12:00)
© Literární novinky (http://litenky.ff.cuni.cz/) 2010
článek naleznete na adrese
http://litenky.ff.cuni.cz/clanek.php/id-2809